Medlem nr. 158

 


 

Vedtægter for Haunstrup Golfklub

 

§1.
NAVN

1.1 Klubbens navn er Haunstrup Golfklub.

1.2 Klubbens hjemsted er Herning Kommune.

1.3 Klubben skal være medlem af Dansk Golf Union.

 

§2.
FORMÅL

2.1 Klubbens formål er at organisere de til golfsporten hørende idrætslige aktiviteter, således at klubbens medlemmer kan udøve golfspillet under de bedste mulige forhold.

Det er ligeledes klubbens formål i samarbejde med Aktiv Fritid, der ejer og forestår driften af banen og anlægget, at medvirke til, at klubbens medlemmer har så gode forhold som overhovedet muligt, det være sig bane, trænings- og lokaleforhold samt adgang til træning og uddannelse samt. bl.a.

- at uddele handicaps
- at formidle færdighedsundervisning
- at formidle matchmuligheder for medlemmerne

 

§3.
MEDLEMMER

3.1 Klubben optager såvel aktive som passive medlemmer. Kun aktive medlemmer har ret til at spille i klubben.

3.2 Et medlem skal opfylde Dansk Golf Unions bestemmelser for medlemskab.

  

§4.
KONTINGENT

4.1 Kontingent fastsættes for et år ad gangen.

4.2 Kontingentet dækker medlemskab for et regnskabsår fra 1. januar til 31. december og betales forud senest den 1. februar. Klubbens kontingent til DGU er inkluderet i kontingentet.

4.3 Hvis kontingentet betales efter 1. februar tillægges et af bestyrelsen fastsat gebyr til dækning klubbens omkostninger, og ved fortsat restance efter 1. marts fortabes retten til at benytte banen og øvrige faciliteter. Såfremt kontingentet ikke er indbetalt inden 1. april, er bestyrelsen berettiget til at ekskludere medlemmet.

4.4 Klubben har følgende medlemskategorier:

 

Juniorer  (under 10 år)         

Juniorer  (11 år - 18 år)

Seniorer  (19 år og ældre) depositum er obligatorisk for seniorer

Passive medlemmer

 

§5 .

GENERALFORSAMLING

5.1 Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.

5.2 Ordinær generalforsamling afholdes hvert år senest i februar måned. Generalforsamlingen indkaldes med mindst 14 dages varsel af bestyrelsen med angivelse af dagsorden.

5.3 Kun medlemmer med gyldigt medlemskab, som er over 18 år uden restance der har tegnet medlemskab minimum 4 uger før generalforsamlingen har stemmeret på generalforsamlingen.

5.4 Generalforsamlingens beslutninger træffes ved almindeligt stemmeflertal blandt de stemmeberettigede. Afgivning af stemmer foregår ved håndsoprækkelse. Der kan forlanges skriftlig afstemning, hvis blot en stemmeberettiget ønsker dette. Et medlem kan maksimum råde over to stemmer ( egen stemme + en fuldmagt).

5.5 Beslutninger træffes ved almindeligt stemmeflertal. Vedtagelse af vedtægtsændringer kræver dog, at mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer derfor.

5.6 Dagsordenen skal mindst indeholde flg. punkter:

                  1. Valg af dirigent

2. Valg af stemmetællere

3. Formandens beretning

4. Godkendelse af regnskab

5. Fremlæggelse af budget

6. Indkomne forslag fra medlemmer og bestyrelse

7. Fastsættelse af kontingent

8. Valg af bestyrelse og suppleanter

9. Valg af revisor

10. Evt.

5.7 Forslag til behandling på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.

5.8. Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen eller såfremt mindst 2/3 af medlemmerne ønsker dette.

 

§6.

BESTYRELSE

6.1  Bestyrelsen vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen.

6.2. Bestyrelsen skal bestå af mindst 3-5 medlemmer + 1-2 suppleanter.

6.3. Genvalg kan finde sted.

6.4. Bestyrelsen konstituerer sig selv.

6.5. Bestyrelsesmøder indkaldes af formanden.

6.6. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer er tilstede. Bestyrelsen træffer sine beslutninger ved simpel stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

6.7. Bestyrelsen repræsenterer foreningen udadtil og tilrettelægger og gennemfører
foreningens aktiviteter i henhold til generalforsamlingens beslutninger.

6.8 Det er bestyrelsens opgave at føre protokol over bestyrelsens forhandling.

6.9 Bestyrelsen varetager den daglige ledelse af klubarbejdet eller uddelegering heraf.

6.10 Bestyrelsen disponerer over det af generalforsamlingen vedtagende budget.

6.11 Bestyrelsen tegner klubben i henhold til klubarbejdet, i forhold til Dansk Golf Union og andre golfklubber.

6.12 For de på bestyrelsens vegne indgåede forpligtelser hæfter kun klubbens formue alene.

6.13 Bestyrelsen nedsætter udvalg efter bestyrelsens eller generalforsamlingens opfattelse af behov. Et udvalgs medlemmer skal godkendes af bestyrelsen. Bestyrelsen sammensætter i samarbejde med udvalget opgaver og retningslinjer for udvalget.

6.14 Bestyrelsen fastsætter i øvrigt de bestemmelser, som findes nødvendige af hensyn til spillets afvikling og ordenens opretholdelse inden for klubbens område. Overtrædelse af disse bestemmelser kan af bestyrelsen straffes med karantæne eller gentagende grove tilfælde med udelukkelse (eksklusion) fra klubben. Bestyrelsen afgørelse herom kan af medlemmet indbringes for Dansk Golf Unions Amatør- og Ordensudvalg. Afgørelsen af eksklusion kan medlemmet endvidere kræve forelagt en generalforsamling. Indbringelse for generalforsamlingen har dog ikke opsættende virkning.

 

§7.

REGNSKAB

7.1 Klubbens regnskabsår følger kalenderåret.

7.2 Årsregnskabet skal forelægges generalforsamlingen til godkendelse i revideret stand.

 

§8.

MIDLER

8.1 Klubbens midler kan udelukkende anvendes til de i §2 nævnte formål.

 

§9.

FORPLIGTELSER

9.1 For klubbens forpligtelser hæfter alene dennes formue, og ingen anden har noget personligt ansvar for foreningens forpligtelse.

 

§10.

REGLER

10.1 Klubben respekterer de af Dansk Golf Union og Danmarks Idræts-forbund fastlagte betingelser for medlemskab.

10.2 Klubben respekterer DGU´s regler for frit spil for ihændehavere af Nordisk- og DGU-kort.

10.3 For golfspillet i klubben gælder de af The Royal & Ancient Golf Club of St. Andrews fastlagte regler, samt de af bestyrelsen med Dansk Golf Union´s godkendelse fastsatte lokal regler.

10.4 Fastsættelse af medlemmernes handicap skal ske i henhold til Dansk Golf Union´s handicapsystem, og tildeling af handicapslag i handicapturneringer og -matcher sker i h. t. det af DGU fastsatte slope-system.

 

§11.

KLUBBENS OPLØSNING

11.1 Opløsning af klubben kan kun ske ved generalforsamlingsbeslutning, se §5 stk. 5

11.2 Klubbens evt. formue skal ved opløsning anvendes til velgørende, almennyttige formål, der ligger i tråd med klubbens formål.

11.3 I tilfælde af klubbens opløsning bortfalder rette til at benytte Aktiv Fritids logo.

 

Webmaster

 

Haunstrup Golfklub - Skibbildvej 105 - 7400 Herning - mail@haunstrupgolfklub.dk